Boj o ulicu
Dátum vydania: 2023
Červené stoličky, bus pruhy, kvetináče, dočasné námestia; prv než sa objavili v Bratislave a iných mestách sveta, spôsobili revolúciu v New Yorku. Janette Sadik-Khan, komisárka pre dopravu mesta New York, ktorá stála za jeho radikálnou premenou, prináša cenné know-how o tom, ako vyhrať boj za udržateľné, prosperujúce a bezpečné ...
Detaily o knihe
Počet strán: 368
Väzba: Brožovaná
Rozmer: 165x240 mm
Hmotnosť: 714 g
Jazyk: SK Slovenský Jazyk
EAN: 9788097374198
Rok vydania: 2023
Žáner: Urbanizmus - územné plánovanie
Zákazníci, ktorí si kúpili túto knihu, si kúpili aj...
O knihe
Červené stoličky, bus pruhy, kvetináče, dočasné námestia; prv než sa objavili v Bratislave a iných mestách sveta, spôsobili revolúciu v New Yorku. Janette Sadik-Khan, komisárka pre dopravu mesta New York, ktorá stála za jeho radikálnou premenou, prináša cenné know-how o tom, ako vyhrať boj za udržateľné, prosperujúce a bezpečné mestá budúcnosti.
Viac o knihe:
Práca Janette Sadik-Khan je pre mňa obrovskou inšpiráciou a dôkazom, že ak je zmena možná v takom kolose, akým je New York, je možná aj v Bratislave.
Matúš Vallo, primátor Bratislavy
Hoci sú lekcie v knihe zasadené do New Yorku, sú prenosné aj do nášho prostredia, pretože problémy, s ktorými sa stretávam pri tvorbe verejných priestorov a zmene ulíc, sú všade na svete veľmi podobné.
Petra Marko, architektka a urbanistka, Milk
Pre mňa je táto kniha jednou z najpodnetnejších a verím, že jej slovenské vydanie zmení uvažovanie o mobilite v našich mestách.
Dan Kollár, expert na udržateľnú mobilitu, Cyklokoalícia
O autorke:
Janette Sadik-Khan (1961, San Francisco) je svetovo uznávanou odborníčkou na problematiku dopravy a mestského rozvoja. V rokoch 2007 až 2013 bola komisárkou pre dopravu mesta New York a dnes pracuje pre Bloomberg Associates, filantropickú konzultačnú agentúru založenú bývalým starostom New Yorku Michaelom Bloombergom, ktorá radí starostom miest z celého sveta, ako zvyšovať kvalitu života svojich obyvateľov. Jej pôsobenie na úrade sa vyznačuje významnými premenami ulíc a verejných priestorov mesta New York vrátane konverzie významnej časti cestnej infraštruktúry na cyklopruhy a námestia pre peších. Nazvaná cyklovizionárkou (New York Times) či najinovatívnejšou a najpraktickejšou mysliteľkou našich čias (Slate), Sadik-Khan dohliadala na výstavbu viac než 600 kilometrov cyklotrás, 60 nových námestí či tvorbu 7 nových autobusových liniek.